marți, 31 ianuarie 2012

19 Ianuarie - Sfântul Ierarh Marcu Evghenicul Mitropolitul Efesului, Surpătorul papismului şi Apărătorul Ortodoxiei

Câteva citate din cartea ”Stâlpii Ortodoxiei”, Ed.Egumenița, 2008, carte tipărită în România cu binecuvântarea ep Galaction (citiți toată cartea și vă veți lămuri în multe probleme, dacă nu în toate):
Citatele din carte sunt scrise cu verde, iar comentariile noastre cu negru.
Ce spune Sfântul Marcu al Efesului, care pe vremea sa rămăsese singurul episcop ortodox din Răsărit:
1.”sfintele canoane zic că cel ce se abate și cu puțin de la Ortodoxie este eretic și supus canonisirii.”
 Întrebăm noi : oare astăzi ecumeniștii se abat numai cu puțin de la Ortodoxie ?
2. Într-o scrisoare către Ieromonahul Teofan din Evia, Sfântul Marcu scria: ”Fugiți, fraților! Fugiți de părtășia cu cele de neîmpărtășit, și de pomenirea celor de nepomenit! Iată eu, Marcu păcătosul, vă spun că oricine pomenește pe papa ca pe un ierarh ortodox este vinovat. Iar cel ce cugetă dogmele latinilor (catolicilor), cu latinii se va judeca și se va socoti vânzător al Credinței.” (p.244)
În schimb, astăzi papa este trecut în pomelnicul de la Constantinopol, iar unii ierarhi ai BOR (Bartolomeu Anania și alții) îi fac parastase și îl pomenesc la ieșirea cu Sfintele Daruri.
3.”În epistolele sale către toți creștinii el îi îmbărbăta să se depărteze de unirea florentină ca de una ce era urâtă lui Dumnezeu. ‹‹Acești oameni››, scria el, ‹‹recunosc împreună cu latinii că Duhul Sfânt purcede de la Fiul și Își trage existența de la El, căci așa spune definiția lor, și în același timp spun împreună cu noi că Duhul purcede de la Tatăl. ››” (p.243)
Așa cum spunea, de exemplu, Patr. Teoctist într-un interviu televizat :”Și am ajuns la concluzia ca atunci când suntem în teritoriul oriental-ortodox să zicem Crezul fără adaosul Filioque, iar cînd suntem în teritoriul romano-catolic să zicem Crezul cu adaosul Filioque.”
 4.”Bizantinii nu au primit unirea (cu catolicii) și au nesocotit toate îndemnurile partizanilor ei. O tăcere aproape dureroasă învăluia Biserica atunci când, în vremea Postului Mare din 1440, bisericile au fost goale și nu s-au ținut slujbe. Nimeni nu voia să slujească cu episcopii care semnaseră. Cu toate acestea, aproape întreaga curte (stăpânirea-mai-marii timpului) și ÎNTREGUL EPISCOPAT era în mâinile unioniștilor” (p.239)
 Astăzi, însă, mulți cred despre ei înșiși că nu sunt eretici (pentru că sunt antiecumeniști), dar rămân în comuniune cu ecumeniștii. Mai mult decât atât, ei îi defaimă pe cei care-i urmează pe Sfinții Părinți și care rup comuniunea cu ereticii ecumeniști.
5.Pe vremurile acelea, ”exista o opinie publică închegată care nu șovăia să-l critice nici pe Împărat, nici pe ierarhi.”(p.239)
Astăzi, însă, ni se spune de către toți așa-zișii apărători ai Ortodoxiei din BOR să nu cumva să criticăm vreun ierarh , oricât de eretic ar fi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu