miercuri, 2 mai 2012

20 Aprilie - La un an de la venirea în Cipru, Ieromonahul Nichita Paşcan şi obştea de maici plecate din Brâncoveni, fac Mărturisire de credinţă Ortodoxă

64 de comentarii:

  1. Citesc si ma ingrojesc ,,neo-calendaristi si cei aflati in comuniune cu ei sunt eretici,adica lipsiti de har si tainele lor nu sunt valide" mi s-a facut pielea de gaina .Pai daca este asa inseamna ca mergem in iad cu totii ,adica si rusii pravoslavnici,si sarbii curajosi si grecii duhovnicesti impreuna cu M.Athos si romanii smeriti ?Oare toata osteneala adevaratilor calugarii din manastirile neo-calendaristilor ,jertfa mamelor cu multi copii si rugaciunile bunicilor sunt spre pierzare ?Oare nu facea cumva Dumnezeu sa ne instiinteze daca suntem in greseala?Oare M.Athos nu vede ?Manastirile cu inalta viata duhovniceasca din Romania nu vad?CE E DE FACUT?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ştim numele celor care merg în iad, ci ştim doar că cine nu are credinţa curată neamestecată cu erezia, nu merge în Împărăţia lui Dumnezeu; şi aceasta deoarece ereticul huleşte împotriva Duhului Sfânt. Ori hulindu'l, nu Îl poate chema îentru a'i sfinţi tainele; şi chiar de Îl cheamă, rugăciunea lui i se întoarce spre osândă, pentru că este hulitor. Iar cei care sunt în comuniune cu el, demonstrează că sunt de acord cu tot ceea ce face şi învaţă acela. Ruşii nu mai sunt pravoslavnici, pentru că au luat parte la toate hrozăviile enumerate în mărturisirea de mai sus. Sârbii dacă ar fi fost curajoşi, nu s'ar fi odihnit pe patul ecumenismului, înveliţi cu cearceaful comuniunii. La fel grecii de ar fi fost duhovniceşti, nu ar fi prigonit pe vechicalendarişti precum odinioară păgânii. Deasemenea, Muntele Athos: La Naşterea Domnului, la Adormirea Maicii Domnului şi la Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel invită episcopi neocalendarişti care au ţinut aceste sărbători cu două săptămâni înainte, să la facă liturghie arhierească şi astfel toţi asceţii Muntelui la sfârşitul postului "împărtăşesc" din mâna unui eretic cu burta plină de carne. Poate fi o batjocură mai mare ca asta? Apoi: prin pomenirea lui Bartolomeu, arată că sunt într'un gând şi o inimă cu acela. Cu alte cuvinte, e egal cu zero că ţin calendarul vechi şi pomenesc un neocalendarist. Mai bine ar ţine pe nou, că e acelaşi lucru; măcar nu mai duce lumea în eroare. Iar românii dacă sunt smeriţi, nu le foloseşte dacă nu sunt şi ortodocşi. Ce zice Apostolul? Numai cel ce se luptă după lege, se încununează. Iar Sfântul Ioan Gură de Aur, scrie: Fecioria ereticilor, la Dumnezeu e curvie; nu cu trupul, ci cu sufletul şi cu duhul, pentru că necinstesc pe Însăşi Duhul Adevărului. Şi v'a înştiinţat Dumnezeu de multe ori, dar erezia e ca o cataractă care acoperă ochii sufletului şi nu îl lasă pe om să vadă adevărata starea în care se află. Ce zice la Psaltire? Ochi au şi nu vor vdea. Dintre toate patimile, eresul este cel mai periculos şi cel mai greu de părăsit. Cereţi înştiinţare de la Dumnezeu? Uitaţi: Mărturisirea de mai sus, poate fi considerată chiar ca o înştiinţare. Cercetaţi'o cu mare seriozitate şi cu maxim interes şi vă asigur că nu vă veţi mai întreba cine se duce la iad, ci vă veţi întreba dacă dumneavoastră în situaţia în care sunteţi, veţi putea merge în rai. Apropo: Au mai fost situaţii în istoria Bisericii când ortodocşii se împuţinaseră foarte mult, iar cei fărădelege umpluseră pământul. Poate ne consideraţi plini de mândrie vechicalendaristă, fără discernământ şi foarte tranşanţi; însă Sfântul Vasile cel Mare zice: Nu cei mulţi se mântuiesc; ia aminte iubitule, la Lot şi la Sodoma. Câţi au pierit şi câţi s'au izbăvit?

      Ștergere
  2. semnalizatoarele rosii de pe caciuli sunt in conformitate cu canoanele? enumera-le! ca tot nu faceti nici un rabat de la ele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Despre semnele roşii de pe veşmintele monahilor, citeşte la Sfântul Dorotei.
      Şi dacă binevoeşte Anonimitatea voastră, vă mai dăm şi noi câteva explicaţii: Într'o oaste toţi luptătorii îşi au pe costumele lor însemnele împăratului. La fel şi cei din sport şi cei din partid, şi cei din masonerie, până şi sataniştii au însemnele lor. În Vechiul Testament, oamenii lui Dumnezeu erau însemnaţi pe frunte cu litera "t" care de fapt este o cruce. Noi monahii, suntem ostaşi ai lui Hristos şi purtăm semnul Împăratului nostru Hristos, adică Cinstita Cruce, care a fost prefigurată încă din Vechiul Testament. Este roşie, pentru a ne aduce aminte şi nouă şi vouă şi diavolilor, că Hristos ne'a răscumpărat din robia vrăjmaşului cu Însuşi Sângele său. Mulţumit?
      Suntem curioşi dacă ai spirit de observaţie şi la popii matale. Adică la semnalizatoarele lor: unii bărbiariţi ca Faraonii, alţii cu cioc precum circarii, alţii în blugi şi cu mânecă scurtă, şi destui cu ţigara în gură. Bănuim că astfel de comentarii pui şi pe sit-urile lor.

      Ștergere
  3. traiasca photoshop-ul! de ce mintiti, inselati, prostiti, duce-ti in eroare? tatal minciunii este dracul si cei ce mint SUNTe-ti fii lui! sper sa nu cenzurati, de dragul ADEVARULUI!
    (doua capete sunt lipite in poza........ca nu dadeau la numar. si chiar daca ar fii alta motivatie, nu trebuia sa MINTITI! ne mai vedem)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trăiască anonimatul! Noi nu minţim, ci dumneata minţi spunând că te numeşti Anonim. Chiar suntem curioşi când e ziua onomastică a dumitale.
      Da, două capete sunt lipite. Acele surori sunt vieţuitoare în obşte, dar nu erau prezente când s'a făcut fotografia. Însă, au semnat Mărturisirea şi sunt foarte de acord cu tot cuprinsul ei. Pentru a'ţi potoli curiozitatea, este vorba de semnăturile 27 şi 29.
      Sfântul Pavel cel Prost l'a rugat pe Sfântul Antonie cel Mare să'l înveţe Psaltirea. Şi i'a zis bătrînul primul stih. Fericit bărbatul care n'a umblat în sfatul necredincioşilor... Apoi acela s'a dus să'l înveţe şi după un an a venit ca să'i mai spună un stih. Cam aşa faci şi dumneata. Te'ai oprit la primul stih (fotografia: semnalizatoarele roşii şi capetele lipite). Şi ce bine ar fi dacă n'ai mai umbla în sfatul necredincioşilor (eventual, al anonimilor)! Abia atunci vei putea înţelege şi ce scrie în Mărturisire.

      Ștergere
    2. Baiatul asta nici nu stie sa scrie romaneste ....''sunteti'' se srie legat ca si '' sunt '' ..( ei sunt, voi sunteti, noi suntem,...), si iarasi ''duce-ti'' se scrie legat: duceti ( voi duceti)
      Dragul meu agramezi si limba natiei in care te-ai nascut, si te mai si lupti cu nuiaua firava a intelegerii tale cautand ca un copil la minte sa zdrobesti portile teologiei si a Lui Hristos cetate.
      E adevarat ca se poarta zberietura fara dar si poate, spre intimidarea multora, in desbaterea acesta, nadajduind in saracia de argumente si in lasa-ma sa te las . Dar , nici macar pietrele nu vor tacea la aceasta adevarata marturisire de credinta ce sta spre osanda multor asha zisi cunoscatori ai legii bisericesti si omenesti.
      Slava Tie Doamne Slava Tie, ca tu ne intaresti inimile noastre la razboiu ; si partea mea esti Tu Doamne in taramul celor vii...!
      Si iarasi, bucurati-va si va veseliti ca plata voastra multa este in ceruri!
      Si iarasi iubiti pe vrajmasii vostrii-- daruindu-le intelegerea cea buna ca jertfa laudei; laudati-L pe Domnul toate neamurile, laudati-L pe El toate popoarele ... Toata suflarea sa laude pe Domnul ! si iarasi mila Ta Doamne ma va urma in toate zilele vietii mele!
      Cu drag iubitilor , cu drag

      Ștergere
  4. http://ortodoxianecenzurata.wordpress.com/2011/01/18/inapoierea-minunata-a-moastelor-sfantului-sava-cel-sfintit/
    Ai sa vezi pe manecutele sfantului Sava aceleasi "semnalizatoare rosii"

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Admin
    As vrea sa stiu , ce pozitie aveti in privinta Sfantului Glicherie marturisitorul , ii recunoasteti sfintenia ?
    Daca nu-i mare deranjul, spuneti mai precis carui sinod apartineti , cumva mateitilor ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, într’adevăr suntem în comuniune cu Sinodul mateist din Elada ncondus de IPS Mitropolit Chiric.
      Nu’l recunoaştem pe mitropolitul Glicherie al bosvr ca sfânt, din următoarele motive: 1) La început toţi preoţii care nu au primit schimbarea îi botezau pe neocalendarişti; Gligherie însă nu a cedat presiunilor şi prigoanelor şi a început să nu’i mai numească pe neocalendarişti eretici, ci doar schismatici şi ca atare să nu’i mai primească prin botez, ci prin mirungere. (Pe atunci, toţi vechicalendariştii din lume, considerau neocalendarismul de’a dreptul erezie). Astfel, s’a produs schismă, o parte din oameni urmându’l pe Părintele Gamaliil şi pe ceilalţi preoţi, iar o parte urmându’l pe Glicherie. 2) Era născut în Bucovina şi pe atunci acea regiune se afla sub ocupaţia austro-ungară, iar preoţii erau pregătiţi în Ardeal şi îndoctrinaţi cu catolicisme, precum botezul prin stropire şi rostirea Simbolului cu filioque şi trimişi aici peste voia localnicilor. Patriarhul Damian al Ierusalimului a slujit cu el, dar când a auzit că este din Bucovina, i’a spus că e botezat prin stropire şi i’a propus să’l boteze, dar el a plecat imediat spre România, neacceptând. Martor este un preot de’al nostru, Părintele Ghimnazie care pe atunci slujea la Ierusalim şi a participat la acel dialog, fiind şi translator. Mai târziu Părintele Ghimnazie a venit în România şi s’a dus direct la Slătioara pentru că nu cunoştea pe altcineva pe vechi, dar Glicherie ca să nu se afle despre nebotezul lui, noaptea când musafirul era la utrenie, a pus’o pe maica Glicheria să intre în patul lui, iar dimineaţa a anunţat poliţia Fălticeni, care a venit şi l’a arestat, confiscându’i tot ce adusese de la Ierusalim. Până la urmă s’a aflat marele secret şi chiar o maică de’a lui, Alexandra din Găneşti, Iaşi, s’a dus în satul său natal şi a stat de vorbă chiar cu preotul care l’a botezat care încă nu murise şi care i’a confirmat că într-adevăr, era austo-ungar şi nu a botezat niciodată prin afundare. 3) Nu are succesiune apostolică, deoarece este hirotonit de doi neocalendarişti: Galaction Cordun şi Atanasie Dincă, care la răndul lor erau hrotoniţi de patriarhia română. Glicherie a primit hirotonia, în vârtutea faptului că neocalendariştii au succesiune apostolică istorică, adică fac hirotonii prin punerea mâinilor şi ca atare au harul Sfântului Duh. Această învăţătură o susţin şi la ora actuală slujitorii Slătioarei. 4) Sunt martori care adeveresc că la înmormântarea lui, a cărei slujbă s’a ţinut în curtea mânăstirii, tot văzduhul se umpluse de putoare. Chiar dacă n’ar fi şi motivele celelalte, numai acest lucru nu ne lasă să credem că poate fi sfânt cu sfinte moaşte.
      Suntem convinşi că în faţa uriaşului tam-tam produs de Slătioara referitor la Glicherie, argumentele noastre sunt de necrezut; dar se va vedea dincolo dacă într-adevăr a fost un mărturisitor cu M mare şi dacă l’a ajutat sau nu această slavă deşartă.

      Ștergere
    2. Admin , faceti mare greseala . Eu cred ca va lasati prea usor prada manipularilor si minciunilor care nu au alt scop decat acela de a dezbina . Multe din aceste""informatii"provin probabil de la persoane rau-intentionate , probabil nou-calendaristi , infiltrati in BOSV .
      Fata de aceste asa-zise marturisiri , ce facem cu marturisirile credinciosilor care l-au cunoscut pe Sfantul Glicherie ???
      Multe din rudele mele din Slatioara l-au cunoscut pe Sfantul Glicherie si de la ele am auzit exact opusul celor afirmate de dvs. .
      Ar fi bine sa primiti acele informatii cu o doza de scepticism , nu sa le luati drept adevarate .
      Ce pot sa spun e ca sfantul a trait toata viata intr-o simplitate desavarsita si a suferit multe prigoane pentru credinta . Au mai fost si cu alte ocazii informatii gresite despre Sfantul Glicherie , ca acelea care spuneau de Cozma Lostun ca ar fi fost mare marturisitor insa in urma cercetarilor facute am aflat ca erau false si realitatea era exact pe dos .

      Ștergere
  6. Da mai fratilor ,citim marturisiri de credinta il vedem pe par.Nichita (cu toate ca nu l-am cunoscut personal )si grupul de maici plecate dar ce sa faca bietii romani sa fuga toti din tarisoara lor asa cum au facut acestia sa caute Biserici Adevarate ,sa mergem slugi la altii grecii,ciprioti si ce ori mai fi ei .Si asa e tare greu aici la noi ,abia avem o paine sa mancam dar macar suntem pe pamantul stropit de sangele sfant al stramosilor nostri,ei au luptat sa ne lase o Casa unde sa putem locui pana cand va trebui sa plecam Dincolo .Avem Biserica ,,pe care nici portile iadului nu o vor putea birui"ce sa facem sa fugim si sa cautam alta .Unii sunt batrani ,alti sunt copii avem nevoie de slujbe ,de Sf.Liturghii de randuieli,ce sa facem sa construim altele in care sa slujim unii impotriva altora .Oare asta vrea Dumnezeu cearta si iar cearta ?Da suntem impotriva tuturor murdariilor din Biserica dar nu o putem parasi si sa o lasam singura .Stiu avem preoti slabi fara credinta dar oare noi suntem mai buni?nu sunt ei oare copii nostri?Cred ca Sfintii de care amintiti in Marturisire daca ar fi trait astazi ar fi cautat pacea ,adevarat neingaduind pacatul .Ce frumos ar fi fost daca grupul acesta ar fi facut aceasta Marturisire atunci cand erau in B.O.R. nu ar fi fost doar 29 de semnaturi ci poate sute.(chiar ierarhi,preoti,calugari si multi mireni).
    Veniti ACASA fratilor si nu mai rataciti printre straini,veniti sa vorbim limba noastra romaneasca sa cantam colindele noastre sfinte care ne-au leganat si alinat atunci cand ne-a fost greu!NE E DOR DE VOI !VA ASTEPTAM!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. biserica adevarata exista si aici la noi ,iar parintele Nichita slujeste aici credeti in ce spune,fratilor nu va inselati cercetati si mergeti la credinta adevarata

      Ștergere
  7. Par.Nichita(sunt o sora care a trecut candva pe la Brancoveni),cum raspundeti la acestea?....
    ,,Zelotismul e in floare, e un duh care face ravagii. Nu e un fenomen social sau un pacat, este un duh. In zona aceea, fostul parinte Nichita, ultra-idolatrizatul, a fost doar unul dintre purtatorii acestui duh, intr-o forma mai grosolana, care a erupt si a fost si mai usor de indepartat… fiindca singur s-a rupt de la Trupul Bisericii. Dar nimeni n-a inteles ca nu doar de stilism era vorba acolo, ci de mama stilismului, adica duhul zelotist. Duhul ravnei hipercorecte, fara socoteala si fara smerenie, mai ales. Duhul care e preocupat de pacatele altora si NICIODATA de ale sale. Duhul care uraste RUGACIUNEA, CUVINTELE DUHOVNICESTI, tot ce se refera la SMERENIE si la DRAGOSTE. Face alergie la ele si fuge, la propriu, precum dracul de tamaie. Si acum e vremea lui!
    Zelotismul provine din trufia cea mai trufasa, mai aroganta, mai fariseica, adica satisfacuta de prorpa dreptate si pusa pe vanat paiele din ochii tuturor, mai ales ale celor mai mari. Are mare legatura cu duhul nihilismului devastator, pustiitor, pus pe uciderea oricaror repere, pe pulverizarea ideii de autoritate, de ierarhie, de supunere. (…). Zelotismul e starnit mai cu seama de acei ierarhi sau parinti mai blanzi, mai buni, mai ingaduitori, mai milostivi. Blandetea si duhul de rugaciune ii incita la maximum, ii enerveaza, ii ard, ii fac turbati! Sinceritatea si deschiderea le dau drepturi de obraznicie si grosolanie pe care altfel nu si le-ar putea lua! Ei, pastorii cu inimile mai largi si deschisi la dialog cu duhurile mistretilor, gibonilor si bizonilor, ajung primii sa fie calcati in picioare, sfasiati si acoperiti de scuipatul urii acelora. Zelotismul inseamna batjocorirea lui Hristos si intoarcerea la Legea veche, inseamna neo-fariseis"

    RăspundețiȘtergere
  8. Cam multe marturisiri de credinta. Am observat ca in fiecare am aveti cate o marturisire. Ma intreb care este buna? La anul mai faceti alta ? Prima la macarieni, a doua la mateiti, a treia unde va mai fi? Ce sa credem de acest traseism ? Unde e adevarul? Daca l-ati fi gasit mergeati la sigur dar vad ca mergeti pe bajbaite. Cum sa va urmam daca nici voi nu stiti care marturisire e mai buna. Am fost si sunt foarte dezamagita de ceea ce faceti. V-as fi uramat daca ati fi nimerit din prima, dar dupa cum vad nu v-a iesit.
    Ma rog la bunul Dumnezeu sa va lumineze.

    RăspundețiȘtergere
  9. “…O alta chestiune, iarasi, esentiala pe calea sfinteniei este credinta ortodoxa. Si ne prezinta [Sfantul] Chiril si pe Sfantul Eftimie, si pe Sfantul Sava si pe ceilalti, avand multa ravna catre credinta ortodoxa, dar, in acelasi timp zice, “fiind fara fanatism“.
    Zice despre Sfantul Eftimie ca era plin de blandete in ceea ce priveste dreapta credinta, dar era si plin de ravna pentru aceasta. Si, intamplarile de atunci, diferitele scandaluri pe teme hristologice, diferitele “partide” care se creasera atuncea au produs mare tulburare, si la un moment dat chiar s-a urcat pe tronul Ierusalimului un eretic care l-a izgonit pe patriarhul ortodox, un oarecare Teodosie, iar Eftimie, pentru ca nu vroia sa produca scandaluri, sa se puna in fruntea oamenilor, sa transforme Biserica in camp de lupta, s-a retras in pustie, in adancul pustiei si lucra prin rugaciune – lucru care s-a dovedit a fi foarte rodnic pentru Biserica, pentru ca la cateva luni acest Teodosie a fost indepartat si a revenit patriarhul ortodox Iuvenalie.
    Asadar si aceasta credinta ortodoxa – da, pe de-o parte o pazim cu scumpatate, dar, pe de alta parte fara fanatism, pentru ca deja fanatismul nu mai este ortodox, si atuncea cadem intr-o contradictie: pretindem ca suntem ortodocsi, dar ne lipseste ortodoxia.
    - Ce sa intelegem prin a nu fi fanatici? Daca asteptam din partea Bisericii un cuvant hotarat impotriva unor patimi, inseamna ca putem fi numiti fanatici?
    - Pai depinde de modul in care se face cuvantul. Fanaticul este cel care, in general, din cauza ca e fixat pe o anumita problema devine obtuz, nu mai vede nimic altceva. Si nu se bazeaza fanaticul pe puterea si lucrarea lui Dumnezeu.
    Acuma stiti scandalul cu Vatopedi. Daca Vatopedi ar fi o manastire fanatica, ar incepe cu scandaluri, cu demonstratii, cu pancarte. Credeti ca le-ar fi greu sa mobilizeze, cum zice Hristos: credeti ca mi-e greu sa ma rog sa vina, sa trimita Tatal, douasprezece legiuni de ingeri? Asa putea si manastirea asta, dar nu face, ca nu-i manastire fanatica. Daca ar fi zelotista nici nu vreau sa-mi imaginez ce s-ar intampla.
    Asadar fanaticul, din cate cred eu, nu ia in considerare lucrarea lui Dumnezeu.
    Ce face [Sfantul] Eftimie? Efitmie se retrage in Panherimos, zice Chiril, adica in pustia cea mai adanca, pana ce va trece scandalul. Si este un verset, care acuma se va tot citi in fiecare duminica, in fiecare saptmana la Utrenie din Isaiia, si anume:
    “Ascunde-te, poporul meu, cat de cat – cat de putin - pana ce urgia va fi trecut“.
    Si regasim acest verset in Apocalipsa, unde se spune ca poporul lui Dumnezu sa nu se faca partas pacatelor care bantuie in cetatea Babilonului, cetate care de fapt este societatea, adica nu un anumit oras, cutare sau cutare oras. Este societatea contemporana apostaziata, cazuta de la Dumnezeu. Fie ca e in Romania, fie ca e in Rusia, fie ca e in America, e o societate care nu mai functioneaza pe principiile crestin-ortodoxe. Ca ea este compusa dintr-o majoritate ortodoxa, asta e altceva, dar nu inseamna ca ea functioneaza, ca la temelia ei stau principiile Bisericii. De-asta se vorbeste si de separarea Bsiericii de Stat
    Asadar asta inseamna sa nu fii fanatic: sa lasi si lucrarea lui Dumnezeu. Tu sa tii cu fermitate credinta ta, dar pana la urma Dumnezeu este cel care conduce istoria si sa-I lasam Lui dreptul acesta, sa nu I-l rapim.
    Si ceea ce aduce tulburare in suflet, tot ceea ce tulbura duhul rugaciunii tinde sa vina de la un anumit zel nebun, de care vorbeste si Sfantul Isaac Sirul: “vatamarea care vine din partea zelului celui nebun“.
    Asadar nu exista numai un fanatism din acesta, in domeniul patimilor, stiu eu, de tipul: “Biserica ar trebui sa vina cu metode de inchizitie si sa puna capat raului in lume“, ci exista si un zel nebun, care-i pandeste si pe pustnici, si pe calugari prin manastiri, un fanatism din acesta duhovnicesc“.

    (Extras din conferinta Parintelui Agapie Corbu de la Alba-Iulia, din 23 feb. 2012,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nimic din punerea aceasta de fata vadeste ceva intaritor de lucrare ci mai mult de indemn la "hai sa ne culcam si pe celalta parte a patului...". In fata vremurilor de acum atitudinea de dreptslavitor se isca tocmai din a avea un punct de vedere pornit din fapta marturisitoare. Confuzia draga prietene copy-paste din cartea aleasa de dvs e vicleneste insailata, cum ca daca vine lupul pastorul tre' sa stea cuminte si daca se poate sa nu deranjeze pe flamanzila aista de suflete. Hristos indemna la fapte marturisitoare dar si la nadejde, nu la o amestecare intre aceste doua. Daca ereticul deghizat in miscarea ecumenica o face pe evlaviosul, si pe preotul si pe patriarhul si pe ce mai doresti draga iubitorule de Hristos, nu trebuie sa il lasam pe dansul nevadit ci il vadim nadajduind la Domnul ca daca nu prin noi, atunci prin altul aceasta lupta vrednica de lauda, va fi incununata de DANSUL. Haideti sa nu ne balbaim in materie de marturisire de Hristos ci mai degraba sa aparam cu Zel darul primit din Sfintii Parinti!
      ¤ al vostru balbaila ratacitul ma iertati

      Ștergere
    2. Idea de zelotism, ori termenul acesta mai aduce o alta fata a urmarii cuvintelor sf Evanghelii si anume atunci cand va alunga dintr'o cetate fugiti in alta si nu vom sfarsi cetatile lui Israel (noului israel : ortodoxia) . Si nu-i adevarat ca ne bantuie erezia si adevaratul iubitor de MANTUIRE fuge cu zel de purtatorii de eres dincetate in cetate cautand izvor de curata marturisire.? Ma dor ochi citind de atata lene duhovniceasca unde ne judecam incercarile de a iesi din gheara fariseului de popa ecumenic ce se marturiseste singur prin gura predicatorului Cleopa ca un izvor murdar dar totuzi izvorator de apa "curata"... E de ras aceasta parabola unde vadit de atatea pacate personale si "profesionale" (anume de invatator al ecumenismului cu rugaciunile ecumenice etc) ni se interzice luarea de pozitie,cautarea altei cetati (biserici curate) in Israel de parca nu mai avem madulare cugetatoare...ma intreb cine se duce de isi adapa copii din izvorul ce trece prin dedesuptul cimitirului ori cine se duce la groapa de gunoi de ia apa pentru sine si familia lui? Nimeni! Si asta din dragoste de cele trupesti nu se risca niminea! Dar de cele sufletesti se otraveste o natiune si nebunia e ca ciuma si sti ce(?) toti stiu dece. In bolnita de nebuni e un singur doctor ori doi iar sute o fac pe doctorii...uite dragilor, iaca hotii de cele sfinte misuna ca iesiti din minti cautand sa pacaleasca Logica Sf Canoane, marturisirea SF Mucenici, flutufand vesmantul preotesc...
      Dragilor, sa ne ferim de eretici fugind de dansii oriunde ii gasim: de macarioniti, floriniti, chiprianiti(slatioara) si multi atii foarte bine ascunsi in aparentele marturisirii de mireasa nepatata a SfBiserici. Nu a fugi de dansii e de rushine( cum am cetit mai sus ca "traseism" ) ci de a starui in ilogica ortodoxiei ecumenice ascunsa pana si in sanul altor demagogi de se erijeaza de buna marturisire exact ca un cadavru asemenea omului, dar.... Fara suflare de viata...
      Cine ia aminte sa fie binecuvantat cine se sminteste sa se intareasca cu buna lupta a celui ce inainteaza dar cel ce leapada lupta cu patimile, cu prostia si nestiinta ori cu lenea si uitarea se va asemana cu nimicul ce nu se vaneaza de cel drept.
      al vostru balbaitul balbaind ....iertati

      Ștergere
  10. Draga frate balbait,spui sa fugim de ......si numeri fr.ta aici toate fractiunile stiliste pai fugim ,fugim dar unde se termina fuga noastra ,care crezi fr.ta ca este Biserica Adevarata care a ramas nepatata si curata ?,oare sa fie aceasta in care a intrat par.Nichita? ,ce crezi ca trebuie sa facem sa fugim din B.O.R.dar peste ce dam?macarioniti,floriniti,nicolaiti,chiprianiti etc.ne derutam cautand biserici adevarate ?multe intrebari si faorte multa nestatornicie .Cred ca sunt vremurile din urma!!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Bucura-te iubitorule de Hristos ca mi-ai enumerat pe aistia, dar nu-i mai uita pe serghianisti ( patriarhul Kiril al intregii Rusii) , pe cei din schizma celor 5 (din chestiunea icoanei invierii) si pe multi altii cazuti din ROCOR ,HOCNA...si lista e cam lunga.
    Dar nu uita, ca de ai stiinta de dansii, banuiesc ca satul esti de ecumenismul celor din BOR,de vizita papei si de acceptul reciproc ce si-l dau, de carta ecumenica, de Assisi, de Cambera din Australia si de toata mascarada asta ereziarha!
    Ma intrebati personal dar in numele a mai multi, ca mi te adresai cu '' ce sa facem ''. Iubite de Hristos cugetatorule, eu personal mi-am facut alegerea ecclesiastica iar de i-mi ceri raspun cu privire la a mea alegere, acesta e Da : aceasta este marturisirea , cred in ea, e a mea convingere si aceasta este nepatata si adevarata si Sfanta Biserica cu inraurira de la Preasfintitul Victor Leu si in conglasuire cu Preasfintitul Matei.
    Nu e doar enumerare de termeni necercetati ci si infricosator raspuns la judecata Lui Hristos.
    In ce ii priveste pe oameni cu: nestatornicia lor, cu ale lor pacate personale; fiecare va da personal raspuns fara dar si poate, cu duhovnicul de-a drapta - dar asta e o alta tema de discutie atata timp cat duhovnicul si dansu sunt in Duhul Apostolesc de care tocmai am vorbit.
    Apoi, ca veni vorba de Sf Apostoli , stiati ca si dansii au ceva canoane date noua spre povatuire?. Dar desigur si aceste sunt in stil cam vechi pentru noua directie asha zisa indreptata ( de parca duhul s-a pogorat peste strambi....)...Suna cam trasa de ureche :postul sfintilor apostoli petru si pavel stilistii///Dar vaz ca asta a ajuns biserica bataia de joc a multora si pazitoare de poame...cere mai de care
    at vostru cu iertaciune- balbaitila iertati

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga frate multumesc de raspuns ,am mici cunostinte de ROCOR,HOCNA ,SERGHIANISTI si cred ca din ele au izvorat alte zeci de asa zise bisericii adevarate,tocmai de asta spun ca mi se pare mare nestatornicie (adica fiecare arunca cu pietre in fiecare).V-am intrebat in numele a mai multi ,ptr.ca ,cunosc crestini care sunt saracii derutati (ca si mine de altfel) de marele numar de ,,bisericute ortodoxe"Mai stiam ca in Romania exista crestini care tin calendarul pe vechi cei de la Slatioara dar nu stiam pana de curand ca mai sunt unii care nu au treaba cu acestia si tin de ......?(nu stiu pre multe)Am vazut ca aceasta pag.e a B.O din Romania veche-calendarista dar mi-as fii dorit sa gasesc mai multe informatii despre aceasta Biserica ,de ierarhii ei ,de istoria ei de Victor Leu de la care ziceti ca aveti succesiune apostolica (am citit ceva pe net despre episcopul Victor Leu ca ar fii ingropat la m-rea Cernica ,de ce a murit acolo iar nu la o m-re pe vechi ?Administratorii acestei pagini ar trebui sa aduca mai multe informatii despre aceasta Bis.din Romania ,despre m-rile si bisericile ei,despre credinciosii si preotii ei ADICA SA VEDEM CA EXISTA!!!multumim si iertati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a murit in bucuresti in 1978 pt ca avea interdictie din partea comunistilor de a pastra legatura cu enoriasii sai.

      Ștergere
  13. Iubitilor,

    V-ati despartit de Biserica Ortodoxa, v-ati despartit de inca o grupare pe stil vechi si incercati sa va lipiti de o alta grupare pe stil vechi, poate poate veti gasi in ea Biserica Adevarata pe care o cautati.

    Va sminteste problema calendarului, si nu numai.

    Va intreb, fratiile voastre stiti ca din 325 (Sin 1 Ec) si pana in 525 (Dionisie Exigul) Biserica a rabdat nenumaratele abateri calendaristice ale Bisericii Romei (inclusiv praznuirea Pastilor inainte de pastile iudaic)? Stiti ca nu au anatematizat Biserica Romei desi conform canoanelor ar fi putut s-o faca? Ati auzit de minunea de la Melitina, din 417? Ati citit scrisoarea smerita a presedintelui Sinodului Ecumenic de la Calcedon catre papa Leo I al Romei? Stiti ca nimeni nu s-au temut ca prin comuniunea cu ei s-ar intina in vreun fel? Stiti ca in acea perioada Biserica Romei a dat Sfinti pe care-i cinsteste intreaga Biserica pana astazi? Stiti ca toate gruparile pe stil vechi s-au desprins din aceeasi Biserica Ortodoxa ce a facut 200 ani pogoramant pe problema calendarului, tinand cont de slabiciunile fiilor ei?

    Fratiile voastre umblati dupa himere. Daca cei care au pastrat calendarul vechi ar avea identitate si curatie in marturisire, n-ar fi atat de multe "Biserici Adevarate".

    Domnul sa va dea gandul cel bun, sa cercetati mai profund toate problemele acestea care va smintesc pe voi, ca sa nu mai rataciti de la unii la altii, din dezamagire in dezamagire.

    Domnul sa va aiba in paza!

    RăspundețiȘtergere
  14. Sa ne fereasca Sfantul.

    Doamne ai mila de noi si da'mi putere de discernamant ca vad iarasi doua dar se vorbeste iarasi ca de una. Problema iconomiei in cele administrative la secolul 4 si 5 era de a intarii slujirea in sf biserica, in unitatea pascala adusa cu mila Duhului de calendarul primului sinod( ca zice proligomena nicenieana: ni s'a parut noha si Duhului).
    Dar la vremea aceea nu se inglodise Roma in filioque ori imaculata conceptie ori papa Leon nu se zicea pe sine vicarus dei.... Apoi insa fratia ta face referire DIN pozitia celor ce tineau asezarea sfintilor parinti, adica ei nu au anatemizat pe aceea ce gresisera cu toate ca puteau...Dar acum,multimea e de partea ecumenica exact ca in vremea sf Grigorie cu multimea ariana in Constantinopole.
    Sfanta Biserica dragul meu, e ca o mireasa fara pata. Noi, cei ce o iubim pe ea, o tinem ferita de orice negreala ori strambatate. Si calendarul schimbat e una,dar si ecumenismul si prietesugul cu eretici, etc. Cu alte cuvinte, toate sunt sminteli si ne ferim de toate intr-olalta. Degeaba sf munte e pe vechi daca i'l pomeneste la sf masa pe Bartholomeu, pacat ca rusia e pe vechi dar intaiul statator e un urmas a lui serghie, degeaba tin unii pe vechi dar umbla cu iconomia de accept ca madular bolnav al celor ecumenici( ips ciprjan cu al slatioarei vlasie) si lista e asa cum am mai adaugat si alte dati, cam lunga.
    ce este de nepriceput in intregul neciuntit.? E adevarat ca traim vremuri cand calendarul neschimbat e ca o norma de lucru in cautarea curateniei ecclesiastice, dar dupa cele spuse se intelege ca totusi nu reprezinta intregul marturisirii adevarate dragilor.
    Stiut este dar de frica voastra nu ne vom teme
    Cu voi si cu noi sa fie Domnul
    iertati si fie vorba buna intre cei ce cauta bunatatea si cele sfinte
    balbaila

    RăspundețiȘtergere
  15. si iarasi cat despre temere... Este vorba de himerele pomenite in chestiunea cu pricina
    a sa nu fie tulburare
    Dumnezeu cu noi si cu toti ce IL cauta pe Dancul
    balbaila ma iertati si spkr pe calea cea dreapta. Cu rugaciunile sf'lor Apostolo, ca tot e praznicul lor
    iertati pe mine balbaitul

    RăspundețiȘtergere
  16. P.S.Partenie din Cipru am auzit ca par.Nichita cu cateva maicute ar fi plecat in Romania ? s-a dus in BOR ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu s'au dus în bor. Sunt duşi în România dar sunt în dreapta credinţă pe care cu darul lui Dumnezeu Sinodul nostru o mărturiseşte şi o păstrează.

      Ștergere
  17. 1. Ziceti ca BOR a cazut din Biserica in 1924, impreuna cu ceilalti care au adoptat noul calendar. In schimb, Patriarhia Ierusalimului, Patriarhia Serbiei, ROCOR-ul cand s'au instrainat de Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica? Tot in 1924?

    2. Cel mai apropiat ucenic al Sfantului Ioan Iacob Hozevitul a fost parintele Ioanichie Paraiala. Acesta i-a recunoscut pe cei de la Slatioara ca facand parte din Biserica. Mai mult, IPS Onofrei are si o cuvantare in cartea "Din Ierihon catre Sion", scoasa de Parintele Ioanichie! Acelasi Parinte Ioanichie ne povesteste despre macelul de la Cucova din 1935 si zice ca el a fost acolo. Grupul de la Cucova de atunci era strans in jurul Sfantului Glicherie si nu al parintelui Gamaliil. Oamenii care au fost martirizati atunci la Cucova erau sub omoforul Sfantului Glicherie. Continuand firul logic, acestia nu sunt martiri ci schismatici, dupa parerea fratiilor voastre, pentru ca nu'i botezau pe nou-calendaristi.

    Ziceti ca ucenicii Sfantului Ioan Iacob au tinut legatura cu sinodul dumneavoastra. Care sunt acei ucenici? Ne puteti da niste nume?
    Eu pana acum v-am aratat ca cel mai apropriat ucenic al Sfantului Ioan, parintele Ioanichie, i-a recunoscut pe cei de la Slatioara, intalnindu-se char si cu Mitropolitul Vlasie in Tara Sfanta.
    V'as mai zice ca Sfantul Ioan Iacob a fost calugarit in Romaniia in 1936. Tunderea in monahism este si ea o taina, desi in general sunt acceptate ca Sfinte Taine doar 7. Continuand acel fir logic, Sfantul n'a fost niciodata calugarit.
    Astept sa vad ce'mi veti spune despre Ierusalim, cand s'a instrainat de Una, Sfanta, pentru ca Sfantul Ioan, de Patriarhia Ierusalimului a fost hirotonit!

    RăspundețiȘtergere
  18. 3. Arhiepiscopul Matei s-a intalnit nu cu parintele Gamaliel, ci cu Sfantul Glicherie. Intr-o scrisoare din 1935 PC Arsenie Cotea scrie:
    "Popa Matei – care din sfinţia voastră poate îl ştiţi a trăit pe la Vigla şi pe la Sf. Vasile, iar 3 sunt de afară care s-au luptat de la început contra calendarului nou; şi hirotonindu-i numai decât i-au şi trimis la eparhii şi pe Popa Matei acum arhiereu, l-au trimis la Crit."
    http://protoieriatgneamt.wordpress.com/2009/03/28/invierea-ortodoxiei/

    Dintr-o alta sursa aflam ca:
    "At 1936, Father Glicherie went to Athens (our note: They went to Saint Matthew, the New Confessor, then Bishop of Bresthena!) with Father Ghimnazie and another monk from the Holy Mountain in the hope that the Genuine Orthodox Church of Greece would consecrate one of the Athonite Fathers as a bishop for the Romanians. The Romanian fathers were expelled by the civil authorities before this could take place."
    http://churchgoc.blogspot.ro/2009/10/old-calendarists-of-romania.html

    Arhiepiscopul Matei, dupa cum se vede s-a intalnit cu un "schismatic", "cu unul dat cu cei de pe nou" (pentru ca asa il considerati pe Sfantul Glicherie).

    De unde ati cules informatia ca Vladica Matei ii boteza pe nou-calendaristi? Pe ce documente sau marturii ale oamenilor va bazati cand faceti astfel de afirmatii? Ziceti ca la inceput i-a botezat si dupa a inceput sa practice iconomia si ca aceasta se practica doar o perioada si ca practicata indelungata este faradelege.
    Se pare insa ca Vladica Matei si tot sinodul mateit, decenii la rand a fost intr-o iconomie permanenta, mai bine zis o faradelege si calcare de lege continua, ei aplicand doar mirungerea, chiar si atunci cand erau indreptatiti s-o abandoneze datorita ridicarilor anathemelor si a ecumenismului din anii '70.
    In schimb, ce citim in enciclica din '76 catre ROCOR, semnata si de PS Chiric? Ca pe noii-calendaristi ii primim PRIN MIRUNGERE! Nici vorba de primire prin botez ci doar prin mirungere. Nici vorba de faradelege! Atunci, de unde ati cules aceste informatii?
    "Mai departe. La început, Arhiepiscopul Matei îi boteza pe neocalendarişti; iar când a Hrisostom fostul Episcop al Florinei, a început să spună că neocalendariştii nu sunt nici măcar schismatici şi de aceea nici măcar nu trebuie mirunşi, atunci el a început să aplice iconomia, adică practicarea mirungerii, ca doar îl va putea întoarce şi pe Hrisostom la Mărturisirea de credinţă pe care o avea înainte. Însă iconomia spune Sfântul Grigorie Teologul, are măsuri şi hotare; şi este un lucru bun numai pentru o vreme. Iconomia permanentă nu mai este iconomie, ci călcare de lege sau fărădelege."

    Abia in 2008(?) prin PS Chiric, mateitii au iesit din faradelege, adica din practicarea mirungerii noilor-calendaristi si au trecut la botezarea lor.

    RăspundețiȘtergere
  19. ''insa iconomia are masuri si hotare''- zice Sfantul Grigore

    Cu rugaciunile Sfintilor Parintilor nostrii, si cu ale Maicii Domnului,in al carui dor de rugaciune sa ne aflam toti, m-oi apleca la a-mi da cu parerea referitor la cele adaugate de dumneavoastra.
    Si as incepe cu sentintele finale la care a ajuns fratia voastra. In anul 2008 PS Kiric a incetat iconomia, punand hotar la ceea ce este de la sine inteles ca pogoramant. Deci dragul meu, nu au iesit din faradelege ci din practicarea pogoramantului. In cararile mantuirii, canonul este povata si asezamantul, dar ce nu intelege fratia ta este impactul acestei dreptati. De s-a plecat cu ravna canonului( botezul schizmaticului a mucenicului Ciprian din 255 al Calcedonului Sinod) si oamnenii s-au departat si mai rau, s-a apucat ierarhul de iconomia canonului poate s-ar m-ai salva vre-un suflet. Dar cand iconomia deviaza in ambiguiatatea predicata de PS Crisostom de Florina, aceasta trebuie corectata revenind la canon.
    Dragul meu, pana si sinodul mateit de care vorbesti fratia ta s-a desfirat in trei sau patru itze in timp. Pana si gruparea lui Glicherie s-a diluat in timp, retezand cele de marturisire. Istoria vorbeste de la sine dar noua ne place sa vorbim de ravna incepatorului iar nu de blazarea si delasarea de pe urma ce imbulzeste iconomi la iconomii.
    Anume, faptul ca de la botezul noilor calendaristi s-a iconomisit cu mirungerea , nu se mai cadea la iconomia florinita la acceptul acestora trecand peste motivul de inceput al iconomiei - de unde si PS Kiprian s-a apucat predice acceptul de primire al acestora ca madulare bolnave nici macar de a-i mai mirui.
    Iar de vorbesti de logica, nu-i asa ca si PS Vlasie impartaseste acelasi potir de convingeri odata ce este in acelasi sinod cu PS Kiprian ? ....Aceasta cum sa o numim?...faradelege, ipocrizie ca una e in Grecia iar alta in Romania?
    Apoi, datorita regimului comunist din Romania, nu se stia de marturisirea celor ce tineau predaia parintilor bisericii. Nu s-au intalnit datorita chestiunilor politicii de separatie dar, nici nu au discutat cu dansul (asa cum si eu discut cu dumneavoastra acum) cercand cele de marturisire... discut draga dar nu ma unesc in cele de marturisire; sfintii parinti au vorbit si au vrut sa se intalneasca cu multi schismatici nestiind dintru inceput ca sunt in astfel de credinte eronate , dar asta nu i-a facaut pe dansii asemenea, ci marturisitori.
    Cat despre Sfantul Ioan Iacov al Hozevei spuneti ca ucenicul dansului s-a intalnit cu PS Vlasie iar ucenicul a marturisit de Slatioara ca Biserica dar stiut este ca nici macar nu se stie cine l-a hirotonit preot ori cu cine a slujit ori pe cinea pomenit Sfantul la cele sfintitoare. Dati dumeavoastra marturie de acestea si vom da si noi marturie de ucenicii dansului ce au cautat Biserica in Romania.
    Ca sa nu mai zic de controversele destul de elocvente legate de hirotonia PS Galaction .... venita de la schismatici dupa '24 desigur si o gramada de iconomia iconomiei de ne-ar fi frica sa avem canonul drept dreptar si sa nu ne incrancenam de se revine la dansul.
    Iubite , marturisesc frumoasa sentinta de final a fratiei voastre:
    In 2008 , grecii impreuna cu singurul ierarh marturisitor PS Kirik, a revenit din iconomii la dreptar , din aceptul cu mirungere la dreptarul botezului celor schizmatici si mai odinioara eretici (ecumenisti) pe fata.
    Altceva , acest ucenic Ioanichie vorbeste prin gura PS'lui Vlasie despre biserica PS'lui Vlasie si dupa cele de unire cu PS Kprian? De este astfel.. draga prietene , acest IoaNICHIE ESTE DOAR UN PAPA'LAPTE in cele de trezvie cautandu'si pruncia pe langa un stalp al ortodoxiei Sf'ul Ioan al Hozevei cu ale carei rugaciuni sa ne luminam cu totii.
    Bucura-te iubitorule de Hristos iar ravna ta sa se indrepte in Hristosul Sfintilor parintilor nostrii
    al vostriu balbaila , ma iertati si iarasi cu pace dragilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce parere aveti despre Victor Leu?

      Din cartea scrisa de catre Paul Leu aflam niste date socante, care de care daca s-ar tine cont cu acrivie, dupa cum va place, am constata ca Victor Leu are toate sansele de a nu avea hirotonia lucratoare:

      - hirotonit preot in 1934 (de catre noucalendaristi, in Romania)
      - pana in 1937 indeplineste functia de combatere a "stilismului" in Moldova
      - este propus la hirotonie din interese lumesti (politice) de catre Consiliul Mondial al Bisericilor (institutia oficiala a ecumenismului) de catre episcopul anglican Atkinson. Tot el ii gaseste 3 ierarhi rusi din dispora, pe care ii plateste: "Ţin să mai adaug că Atkenson, când a fost cu Gâldău la München, a dat câte 1000
      dolari la fiecare arhiereu pentru sfinţirea mea”, preciza arhiepiscopul prizonier în interogatoriul din 27 ianuarie 1954. Adica singur recunoste SIMONIA (vezi ce spune Pidalionul despre cei ce cumpara rangurile clericale)
      -tot el marturiseste ca a slujit dupa hirotonie slujba Craciunului pt romanii din dispora, bineinteles pe stil nou, etc.

      Altele pe care le mai stim, in mod sigur:

      - desi spune care a fost contextul hirotonirii sale si ii numeste pe martori, nu poate face dovada actelor de hirotonie in Romania, la momentul in care se declara drept episcop, cu scopul de a conduce pe vechicalendaristi. Stim ca un episcop care nu poate prezenta autenticitaea hirotonirii (actele) nu trebuie primit ca atare pana in momentul in care poate face dovada. Voi nu le-ati vazut, dar l-ati luat de bun
      -nu cumva a facut un mare pogoramant hirotonind singur (aceasta nu o stiu sigur)???

      - mai mult, dupa ce v-ati folosit de el, l-ati lepadat, acesta metgand din nou la stilul nou (manastirea Cernica) unde si moare. Deci recunostea la fel de bine si stilul nou ca avnd taine!!!

      Judecati si voi prin cate iconomii ati trecut.

      Iar acum sunteti in comuniune cu mateitii. Stiu acestia toate cele de mai sus? Ca daca ar sti, probabil nu v-ar mai considera in biserica.

      Cum comentati? Va rog la obiect si pe fiecare punct.

      Ștergere
  20. Ma iertati si Domul sa ne ierte pe toti. Dar nu am putut a ma abtine cetind articolele dumneavoastra de constructia sintaxei logice; argumentati fratia ta din artocolul-scrisoare a monahului Cotea ca l-ar fi cunoscut Ps Matei pe Glicherie, si o luati drept concluzie justa: s-au cunoscut acestia doi. Dar din scrisoare vezi si matale ca scrie POATE CA IL STITI....
    Apoi de se stoau asa de bine ... dece se mai faceau demersuri de a se cunoaste in perioada arhieriei? din doua motive:
    - ori nu se stiau, ori discutat vreodata
    - ori ecclesiologia nu era clara spre a se intari prin scrisori de accept...negasinduse nici un Athonit father pentru Romania
    Apoi, de cauta omul cele adevarate nu se poate boteza si calugari si hirotoni in biserica astfel ca parintele Nichita?... asta Despre parintele nostru Sfantul Ioan Iacov at Hozevei.
    Dumnezeu cu toti

    RăspundețiȘtergere
  21. Draga frate ,,balbaiala"(imi este greu sa spun asa dar nu va cunosc numele),vad ca ,cunoasteti multicele se vede ca ati cautat si cred ca ,cautarile le-ati facut cu multa rugaciune si sfat ,ne puteti da o adresa unde putem avea mai multe convorbiri duhovnicesti pe aceste teme.Eu sunt mai mititel in aceste lucrusoare si asi dori sa aflu mai multe.Iertati!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă anonim cumva dai in bâlbâială? că mai sus tare erai băţos. Oricum răspunsuri la argumentele dumitale anterioare am si eu; şi sunt foarte convingătoare. Dar din păcate pe moment sunt cam în criză de timp. Aşa că colaboraţi tot cu bâlbâitul. Eventual le utem depăna şi noi la un telefon.

      Ștergere
    2. Ma iertati dar nu cred ca doar un anonim este pe aici ,sunt mai multi dupa cum se vede si nu cred ca in comentariile pe care eu le-am scris m-am aratat a fii batos poate altii !!!Va spun sincer ca pana la plecare par.Nichita nu am stiut ca mai exista si altceva in afara de BOR ,bine stiam ca Ortodoxia are comunitati peste tot in lume dar nu stiam ca intre ortodoxi pot fi atatea contraziceri .Eu doar m-am aratat interesat de a afla mai multe .....Iertati!

      Ștergere
  22. Imi pare rau ca n'am scris cu numele meu, mai ales ca sunt destui "anonimi" si se isca si confuzii din aceasta pricina.
    Sa revenim asupra intrebarilor puse de mine. Nu numai eu, ci toti care intra pe acest blog sunt interesati sa afle mai multe aspecte istorice si eclesiologice ale sinodului dumneavoastra.

    Anonim, nu crezi ca ai multa, prea multa indrazneala fata de Parintele Ioanichie Paraiala, numindu'l "papa-lapte"? El a fost ucenicul care a trait cel mai aproape de Sfantul Ioan Iacob indurand cu el toate greutatile pustiei.
    Revenind asupra vietii Sfantului, dupa cum am evidentiat mai sus, el a primit taina tunderii in monahism intr-o manastire in care se slujea dupa calendarul papist, si unde era pomenit un pseudo-ierarh nou-calendarist! De bun simt este sa afirmam ca daca hirotonia PS Galaction Cordun (un "nou-calendarist" dupa scrie in marturisirea de credinta de mai sus) este nula, aceasta savarsindu-se in 1935, la fel si tunderea in monahism a Sfantului Ioan a fost nula in 1936. Ba mai mult el s-a si impartasit cu Dumnezeiestile Taine cat timp a fost la Neamt!
    Daca ati citit cartea Sfantului, din "Ierihon catre Sion", veti vedea ca zice acolo c'a fost hirotonit de catre Patriarhia Ierusalimului in Biserica Sfantului Mormant,(unde se pastra vechiul-calendar dar in diptice se pomeneau oameni ca Iustinian si Athenagoras); dupa, Sfantul n'a mai slujit cu nimeni altcineva si nu'i pomenea pe cei stiuti ca masoni. In plus, Sfantul nu a fost la parastasul pseudo-patriarhului Nicodim in 1948.
    Deci dupa cum vedeti, se stie de cine a fost hirotonit si pe cine nu a pomenit. Se stie pentru ca aceste informatii le gasiti in cartea din "Ierihon catre Sion"! Cuvantarea IPSM Silvestru introdusa in carte este o marturie in plus la cele afirmate de mine pana acum.
    Astept si eu acum numele acelor ucenici, oameni care s-au intalnit cu Sfantul Ioan sau cu parintele Ioanichie.
    Problema consta in comuniunea Ierusalimului de atunci cu noii-calendaristi si serghianisti din Rusia. Din aceasta cauza v-am intrebat cand credeti ca Bisericile Ierusalimului sau ROCOR-ul au cazut? Din scrierile PS Chiric, Antonios Markou si a apologetilor catacombnici rusi, se da de inteles ca ROCOR-ul a ramas fara de har din anii '50 sau chiar din 1924 dupa alte marturii!

    Citind acatistul si viata Sfantului, cred c'ati remarcat ca zice de un arhimandrit din America, caruia Sfantul i s-a aratat! Acel arhimandrit nu este altcineva decat faimosul parinte Pantelimon din Boston.
    Deci Sfantul Ioan Iacob s-a aratat unui "pseudo-preot schismatic" caruia i-a spus sa vina sa-l vada in Tara Sfanta! Pentru ca dupa ruperea comuniunii din 1976 cu ROCOR, sinodul mateit ii considera pe acestia ca fara de har.

    RăspundețiȘtergere
  23. As vrea sa revin asupra unui aspect din viata Sfantului Ioan. Acesta in 1948 n-a vrut sa-l pomeneasca pe pseudo-patriarhul Nicodim pentru ca, (zice in carte) a prigonit Biserica ce tinea vechiul-calendar.
    Oare la cine se refera? Doar la cei ce tineau de parintele Gamaliil? Sau si la cei de la Slatioara? Mai mult, parintele Ioanichie Paraiala, da marturie ca el a fost la Cucova cand a fost macelul si s-a trantit la pamant ca sa scape. Drept-slavitorii de la Cucova de atunci, dupa cum am mai spus erau grupati in jurul Sfantului Glicherie.

    Intreb iarasi: oare la cine se refera textul din carte care zice:
    "...arhimandritul Victorin îl cheamă să ia parte şi pe părintele Ioan, dar nu s-a dus, pentru că Patriarhul Nicodim cât a trăit a persecutat Biserica cu calendarul adevărat Ortodox."

    Un alt aspect este urmatorul: cei din jurul parintelui Gamaliil il considerau pe Sfantul Glicherie ca "tradator, dat cu cei de pe nou" si un "schismatic" cu tot poporul ce-l urma. De bun simt este sa zicem ca si Parintele Ioanichie Paraiala a fost un "schismatic" si mai mult, ca Sfantul Ioan a primit un ucenic "schismatic"!
    Duhovnicul parintelui Ioanichie Paraiala cat a stat el in Romania a fost un pustnic pe nume tot Ioanichie. Acesta n'a primit schimbarea calendarului! Acum, nu stiu cui a luat partea acest pustnic, ori Sfantului Glicherie, ori parintelui Gamaliil! Poate aveti voi informatii in plus!

    Nu cred ca pustnicul Pavel Cipriotul, tovaras de nevointa al Sfantului Ioan, care a plecat de la Ierusalim si a intrat sub omoforul Vladicai Andrei in Grecia, datorita ecumenismului din Patriarhia Ierusalimului, l-a privit pe parintele Ioanichie ca un "papa-lapte" sau mai rau, ca un "schismatic"! Pentru ca parintele Ioanichie Paraiala a murit in comuniune cu Ierusalimul in anii '90!

    RăspundețiȘtergere
  24. Datorita vicesitudinilor timpului, a prigoanei din toate partile, atat din partea comunistilor cat si din partea celor de pe nou, s-a acceptat hirotonia PS Galaction la fel cum s-a acceptat de catre Biserica hirotonia Sfantului Anatolie Patriarhul Constantinopolului, hirotonit de catre marele ereziarh Dioscor, o hirotonie care dupa spusele Sfantului Tarasie, "a fost de la Dumnezeu"! Aceasta ierarhie a fost recunoscuta dupa de fratii nostri greci, de ROCOR si de Patriarhul Marturisitor al Ierusalimului Diodor.
    Acum voi ii vedeti pe acestia ca schismatici si eretici!
    Sinodul BOSV are propriile erori si greseli ca toate sinoadele din Grecia sau din Rusia. Nu cred ca sinodul dumnevoastra este fara de pata. Daca este sa ne luam dupa parerea parintelui Epifanie Chernov care (dupa spusele catacombnicilor kirikiti rusi) credea ca dupa moartea Sfantului Teofan al Poltavei, harul Duhului Sfant a parasit sinodul ROCOR, atunci, PS Victor Leu n'a primit harul episcopal.
    Daca ne luam dupa marturia domnului Vladimir Moss, care a stat in Kerateea mai multe luni si a vorbit cu Vladica Andreas, acesta credea ca ROCOR-ul din 1924 pana in 1971 a fost schismatic, deci fara de har si doar prin comuniunea cu ei, mateitii, a reintrat in Biserica, cazand din Aceasta din nou in 1976. Deci, de catre cine a fost hirotonit Victor Leu si cand?
    La fel, daca ar fi sa judecam strict pe intai-statorul ROCOR, IPSM Antonie Krapovitki, care a slujit cu Miron Cristea de mai multe ori neintrerupand comuniunea cu noii-calendaristi, a si propovaduit o pseudo-dogma, o erezie stricata privind rascumpararea, plus afirmatiile sale pro-YMCA si ca orice crestin-ortodox poate sa fie mason pana la un anumit grad, va las pe fratia voastra sa trageti concluziile de rigoare. Partasia cu ereticul te face eretic!
    Cred ca am scris destule.

    RăspundețiȘtergere
  25. Doamne mantuieste pe cei bine credinciosi.

    Cu rugaciunile sfintilor parintilor nostri Doamne ai mila de mine ca tare ma apropii de cele ale Tale cu nevrednicie,si lasa-mi darul peste mine Tu ce ai vrerea de a-l sufla unde poftesti.
    Asa Doamne, Cel ce odihnesti peste sfintii Tai miluieste- ne!
    Va salut domnule Vasile,cu bucurie si draga inima, ca rar mai intalnesti oameni ce inca mai cauta mantuirea cu multa intreabare. Dar, cu toate aceste cerinte de a dezlega naframele sudorilor inraspunsuri prompte, chiar nu ne putem indrepta noi insine prin smerenia intelegatoare a sfantului Tarasie? Dragul meu,oare sfantul intareste strambatatea ori cauta sa ascunda greseala? Dar haidem sa depanam cele spuse la sinaxar despre sf Anatolie urmarind cele doua dreptare evanghelice lasate noua de Domnul: duhul sufla unde voieste... ¨ si "din faptele lor ii veti cunoaste pe ei..." si daca mai ingaduie fratia ta innca una ¨se va lua duhul de la acest neam si se va da celuia ce face tapte vrednice de imparatie" (asta se intelege prin suflarea duhului a se spune).
    Sa revenim. Pe Diodor inca il mai SUFEREA Duhul celuia ce nu voieste moartea pacatosului, ci sa se intoarca spre a fi viu, dar precum cu Saul si David s-a dus de la nevrednic la cel vrednic. Apoi cu sinodul adunat s-a indreptat credinta si s-a vadit necredinciosul caterisindu-l. Dragul meu iubitorule de mantuire, Sf Tarasie a laudat aceste fapte marturisitoare si indreptatoare pentru care Anatolie si-a dat si bunul sfarsit. Continuitatea apostolica era intacta la Diodor, dar s-a sfarsit cu caterisirea data de Anatolie patriarhul la sinodul adunat de dansul cu 630 de sfinti parinti.
    Acum, de binevoieste fratia acelasi calapod si pentru Galaction al Slatioarei, nu mai avem aceeasi situatie echilibrata. Galaction a fost facut episcop de un sinod deja sub anatemele parintilor deci de un "nesinod" in termeni ortodocsi, apoi fiind caterisit de aceasta institutie abisericeasca, ca apoi sa se dea de ierarh la vechii calendaristi. Cam asta este sirul istoriei bisericii in contemporaneitate dragul meu Vasile. Iar sa mentii ideea revenirii dansului la biserica....dar revenire de la cine? De la cei de trei ori anatemizati si rastaiati inca de la inceputul sec'al XVI can si aparu nelegiuirea papistasa a lui Grigorie popa Romei?
    Concluzia fireasca la acest aspect este clara! Mai degraba e un mirean cu pretentii deshuchiate decat ierarh dintr'a lui Tarasie oglindire marturisire.Iar despre faptele de lauda desigur ca nici la dansul nu am gasit nici la Glicherie odata ce s-a pricopsit cu Kalist florinitul ce a sustinut hirotesia ruseasca in cele grecesti; incepatorul de schisma in grecia adica, si parintele ereziei kiprianite imbratisate atat de fervent de intai statatorul slatioarei. Acestea nu sunt ale lui Tarasie iubitorul de Hristos si acrivie marturisitoare.
    revin cu cele despre sf ioan si PS victor o lecuta mai tarzior
    Al vostru ioan cel balbaicios
    iertati

    RăspundețiȘtergere
  26. Slava Tie Dumnezeule ca mi-ai dat sa ajung si ziulica de astazi.
    Doamne Iisuse Hristoase cel ce ni-ai zis ca Duhul Tau sufla unde voieste(dar odihneste pe cei ce fac cele vrednice de Tine),da-mi si mie cel ce ma-ncalcesc in toate si mi-s sacait la vorba, sa-i raspund domnului Vasile si dupa a mia apropiere si pricepere in cele despre ale Tale Doamne.
    Ma rog sa nu fi necajit pe nimeni cu scrisurile mele.Am sa trec repede peste celele referitoare la Sf Ioan al Hosevei, asa cum si ftratia ta trecu. Anume oi incepe cu o descriptiva de situatie revelanta noua:
    " il stim pe dl Vasile de om cu valoare intelectuala si recunoscut in lumea fina a celor cultivati. Cum sa mi-l facem comunist de-al nostru? Nimic mai simplu: il dam in articol la revista noastra "scanteia" unde ii facem o descriptiva cumsecade, cu o viata activa pe principiile noastre etc etc plus referinte si indelungi succesuri ale lui si ale ucenicilor lui in comunitatea nostra. .." si mai adaugati si dumneavoastra cu tot cu acatist si visuri miraculoase.
    Pai nu mi-ati raspuns la cerere domnul meu aducand buchiile BOSV cu patalamaua ierarhului ei in prefata....De ar fi existat sigur s-au rastalmacit atata timp cat Teoctist afirma ca "s-a cam grabit" cu trecerea sf ioan in calendar si asta din multe motive unele dezbatute de noi colea. Dumneavoastra luati de buna pana si propaganda venita tavaluc prin canalele de "misiune-cacodoxa.ro" . Apoi de da,v-as sfatui sa nu si sa nu uitati lectia postdecembrista de manipulare si dezorientare a maselor. Dar slava Domnului, ca mai ne rabda macar de ne-om indrepta spre ale sfintilor canoane si strajnice povete.
    Mai departe. Pe Ps Victor Leu, nu ROCOR l-a hirotonit ci sinodul autonom ce activa in Polonia dar cu ierarhii Serafim si Stefan exilati in Germania.De doriti mai multe gariti pe pagina ROCOR dar in engleza, ori PS Partenie ce administreaza acest site va poate argumenta mai multe, dar cred ca este destul atat. Ieroskim Epifanie, facut de papa Sotirios sub PS Epifanie de Kipru al mateitilor ce nu au acceptat varianta lui Acachie ori Kalist de hirotesie de la rusi, si-a gasit bunul sfarsit in al nostru sinod profetind ruperea nicolaita de mai tarziu. Apropo,acestea ca si cele despre sf ioan al hozevei vin din traditia vorbita. (cin'le'o crede le'or trece prin cele launtrice ale lor si cu mila Domnului vor inainta pa cale in cumpatare).
    Domnul Vladimir Moss,cunoscut ca aparator al orthodoxiei dar schiopatand in cele de istoria bisericii si drept administrativ si drept canonic bisericesc,sare de la un sinod la altul mateit, florinit iar acu e pe la sarbi....ajunge sa nu mai doxologeasca scumpatatea punand egal intre toti acestia in opinia dansului. Ma rog, e a dansului,asa cum si multe de aci sunt ale mele si toate la infricosatul scaun de judecata al Mantuitorului. Apoi dragul meu,acest vladiva Andreas (Andrei mai degraba) e din georgia si vorbitor de limba rusa (de aceea si a vorbit ci dl moss)dar, acest drag parinte e slujitor langa PS Kirik ce este al nost ierarh in unire cu al nost sinod di PS Victor....asta ca sa descoasem atza rosie a dezinformarii de pe net a dl 'ui moss.
    As vrea sa inchei cu BOSV nu are greseli ci are eres de care sa ne fereasca Sfantul.
    Va multumesc de rabdarea acordata in a imi a ceti balbele si celelalte. Ma iertati.

    un ion balbait
    si iarasi ma iertati dl'le Vasile si nadajduiesc ca ne-or ierta Domnul a caruia fie toata slava, cu ale sfintilor parinti partasie. Amin

    RăspundețiȘtergere
  27. Despre Sfantul Ioan Iacob 1.

    Domnule Ioan, cand o persoana face anumite afirmatii, trebuie sa aduca si dovezi, fie prin marturii ale oamenilor, fie prin documente scrise.
    Domnul Admin a facut afirmatia despre Sfantul Ioan "cum să’l recunoască dacă el îi învăţa pe vizitatorii greci că în Grecia doar Episcopul Matei mai este ortodox? Cum să’l recunoască dacă după adormirea sa, ucenicii săi ţineau legătura cu Sinodul nostru din România: P. Ghimnazie, PS Climent, P. Serafim, P. Mina, p. Nicandru?"

    A intreba CINE erau acei ucenici este ceva foarte firesc si nu cred ca raspunsul dat de dumneavoastra domnule Ioan este etic, adica "Dati dumeavoastra marturie de acestea si vom da si noi marturie de ucenicii dansului ce au cautat Biserica in Romania."

    Eu pe cat am putut, am incercat sa aduc documente si sa nu arunc afirmatii in vant. Deci, eu si alte persoane care intram pe acest blog si citim, vrem sa cunoastem mai bine istoria bisericeasca. De asta va mai intreb inca odata: CINE ERAU ACEI UCENICI DE LA IERUSALIM? Aici nu este vorba de iscodire ci de a argumenta o afirmatie facuta in public!

    Daca nu va place editia editata de Mitropolia Slatioara, v'o dau pe cea de la "Jerusalem 1999" care este necenzurata si in care se da in vileag uneltirile noilor-calendaristi!
    http://www.scribd.com/doc/51891220/Sf-Ioan-Iacob-Hozevitul-Din-Ierihon-c%C4%83tre-Sion-necenzurat%C4%83
    In editia din 1999 se zice despre nepomenirea lui Nicodim, se vorbeste despre calendarul pe vechi pe fata! Deci, nu cred ca puteti zice ca si aceasta este cenzurata!
    Totusi, daca credeti ca si aceasta este cenzurata, editati dumneavoastra sau sinodul dumneavoastra scrierile Sfantului Ioan! Insa cand veti face anumite afirmatii, ca cele ale domnului Admin, cum ca ucenicii Sfantulu tineau legatura cu sinodul dumneavoastra, trebuie sa aduceti si DOVEZI!
    Eu atata am cerut!

    Pe ce va bazati cand afirmati ca "dumneavoastra luati de buna pana si propaganda venita tavaluc prin canalele de "misiune-cacodoxa.ro"? Aduceti-mi argumente la cele spuse mai sus pentru ca astfel, o asemenea atitudine eu o numesc mincinoasa!

    RăspundețiȘtergere
  28. Despre Sfantul Ioan Iacob 2.

    Intorcandu-ne la Sfantul Ioan, la parintele Ioanichie Paraiala (despre care ati zis ca este un "papa-lapte" dupa ce cu cateva randuri mai inainte cereati mijlocirea Maicii Domnului), voi recapitula anumite puncte:

    1) Sfantul Ioan Iacob a fost tuns devenind calugar in 1936 de catre Patriarhia Romana. Tunderea in monahism este o taina si ca atare (daca mergem pe teoria "aprins-stins" a becului) Sfantul n'a fost calugarit, el ramanand doar un simplu mirean. Dar vazand ca si dumneavoastra, cat si sinodul dumneavoastra recunoaste taina calugariei primita de Sfantul Ioan intr-o pseudo-patriarhie, atunci trebuie sa acceptam cu iconomie evident si hirotonia PS Galaction Cordun cu un an inainte, mai precis in 1935!


    2) Sfantul Ioan Iacob a fost hirotonit in 1947 in Biserica Sfantului Mormant de catre Patriarhia Ierusalimului, care repet, avea COMUNIUNE DEPLINA cu noii calendaristi slujind cu ei!
    Va pun iarasi o intrebare la care nu mi-ati raspuns: cand credeti ca a cazut din Biserica cea Una, Patriarhia Ierusalimulu si ROCOR-ul?

    3) Ucenicul de chilie si cel mai apropiat al Sfantului Ioan a fost parintele Ioanichie Paraiala, care da marturie in cartea "Din Ierihon catre Sion" despre macelul de la Cucova! Cum am mai repetat, nucleul de la Cucova era sub omoforul, era strans in jurul Sfantului Glicherie, pe care sinodul dumneavoastra il considera "schismatic, dat cu cei de pe nou, s.a.m.d."!
    Daca ar fi fost asa, nu doar Sfantul Glicherie ar fi fost schismatic ci si cei care il urmau, inclusiv cei de la Cucova, inclusiv si Parintele Ioanichie Paraiala care a fost acolo si s-a pus cu capul la pamant ca sa scape!

    Este evident ca Sfantul Ioan Iacob a primit un ucenic "schismatic" daca mergem pe logica sinodului dumneavoastra! Domnul Antoniu Markou scrie de martirii de la Cucova, dar daca este sa ne luam dupa ce zice sinodul dumneavoastra, acestia nu sunt mucenici ci pseudo-mucenici, schismatici, in afara Bisericii!

    RăspundețiȘtergere
  29. - Despre Vladica Matei

    La cele aduse ca marturie pana acum, despre intalnirea Sfantului Glicherie cu Vladica Matei, mai aduc inca o marturie:

    "On his second visit, in 1936, he met several bishops of the True Orthodox Church of Greece, viz., Germanus.. and Matthew (Bishop Chrysostom.. was away in the East), who decided to consecrate him a bishop. Before Bishop Chrysostom’s consent to proceed with this was obtained, however, Father Glycerius was expelled from Greece…"
    http://traditiaortodoxa.wordpress.com/2007/06/25/persecution-in-romania/

    Atunci in 1936 Adevarata Biserica Ortodoxa a Greciei era unita. Vladica Matei practica mirungerea si nu botezul! Eu n'am gasit nici o astfel de informatie in toate scrierile zilotilor greci pe care le-am citit.
    De aceasta va mai intreb inca odata: de unde ati cules aceasta informatie cum ca Vladica Matei ii boteza pe nou-calendaristi? Puteti argumenta asa ceva prin documente? Este foarte important sa documentati ceea ce sustineti, mai ales public pe un blog!

    Sinodul dumneavoastra il considera pe Sfantul Glicherie un "schismatic" pentru ca nu i-a mai botezat pe cei de pe nou. Dar in Grecia sau in Rusia la fel s-a intamplat!
    Serghianismul nu este in esenta o erezie? Ecumenista enciclica din 1920 nu este ea eretica?
    Dar din cate stiu eu, nimeni nu s-a apucat in Rusia sau in Grecia sa boteze pe apostati asa cum a facut si o face sinodul dumneavoastra. Adica de ce Sfantul Glicherie devine deodata "schismatic" pentru ca face mirungerea celor de pe nou si'i boteaza daca nu au botezul canonic si Vladica Matei sau cei din catacombe pot sa aplice iconomia si nu devin schismatici sau eretici?

    Trebuie sa fiti consecventi si sa ziceti ca si cei din Grecia sau din Rusia, si mai ales ROCOR-ul, sub IPSM Antonie Krapovitki si Anastasie care nu i-a botezat niciodata pe nou-calendaristi si nu le-a facut nici mirungerea si pe serghianisti ii primea doar printr-o marturisire au fost eretici si schismatici.

    RăspundețiȘtergere
  30. - Despre Vladica Serafim Lade

    Vladica Serafim Lade a fost protestant mai inainte de a deveni ortodox. Se stie ca rusii ii primeau pe papistasi si pe protestanti prin mirungere. Sinodul ROCOR-ul prin anii '70 a dat un decret sinodal care sustinea botezarea tuturor convertitilor, fie ei papistasi sau protestanti. De exemplu parintele Serafim Rose, un fost protestant, a fost primit prin mirungere in ROCOR.
    Ziceti dumneavoastra ca "dacă a fost primit cu botezul prin mirungere, nu se ştie sigur. S’a găsit doar o singură informaţie pe net şi imediat a ajuns să fie crezută de toţii adversarii noştri."
    Exista o foarte mare probabilitate ca Vladica sa fi fost primit prin mirungere. Problema insa, persista in hirotonia sa, daca este sa ne luam dupa logica sinodului dumneavoastra.

    El a fost hirotonit de catre ucrainenii schismatici, nerecunoscuti de Sfantul Patriarh Tikhon! Mai mult, acestia au avut de a face cu "biserica vie", cea anatemizata tot de acelasi Sfant Patriarh Tikhon! In 1929 a intrat in ROCOR-ul Mitropolitului Antonie care dupa cum am mai zis:
    1) avea comuniune deplina cu noii-calendaristi, slujind chiar cu Miron Cristea.
    2) a propovaduit o erezie ingrozitoare.
    3) a sustinut ca crestinii ortodocsi pot fi masoni pana la un anumit grad.

    "A cazut din lac in put", ar zice poporul! Ce sa mai zic de comuniunea sa cu C-polul prin asa-zisa "biserica vie"!
    Tot ce am scris aici, gasiti pe blogurile domnului Antoniou Markou.
    http://trueorthodoxchurcharchive.blogspot.ro/search?updated-max=2011-05-23T09:01:00-07:00&max-results=7

    Recapituland, Vladica Serafim Lade a fost hirotonit de catre niste schismatici condamnati de Sfantul Patriarh Tikhon (a se vedea ce zice Sfantul Vasile cel Mare despre schismatici), care dupa cateva luni s-au unit cu "biserca vie", iarasi anatemizata de catre Patriarhul Tikhon, avand prin aceasta comuniune directa cu ereticul si masonul din C-pol. In 1929, s-a unit cu ROCOR-ul "apostat si cazut" de sub omoforul IPSM Antonie, daca ne luam dupa teoriile sustinute de PS Kirik in privinta caderii ROCOR-ului!
    Mai mult, ROCOR-ul l-a primit fara hirotonie, doar printr-o marturisire!

    Ce mai conteaza cu cine s-a dus dupa, sau ce episcopii a infiintat, rupand legatura si cu ROCOR-ul? De la bun inceput, daca aplicam Sfintele Canoane cu ACRIVIE, el n'a primit darul episcopal. Dar uite ca si voi faceti ICONOMIE, si'l recunoasteti ca arhiereu pe Vladica Serafim.

    Inchei cu... "a fost facut episcop de un sinod deja sub anatemele parintilor deci de un "nesinod" in termeni ortodocsi, apoi fiind caterisit de aceasta institutie abisericeasca" si "acestea nu sunt ale lui Tarasie iubitorul de Hristos si ACRIVIE marturisitoare."!

    RăspundețiȘtergere
  31. Despre Sfantul Mitropolit Filaret, Ioan Maximovic, Averchie, Vladica Kalist...

    Sfantul Mitropolit Filaret, cel cu sfinte moaste intregi, (http://www.monasterypress.com/metpict1.html) a sustinut unirea adevaratilor ortodocsi greci, condusi in perioada sa de IPS Auxentie si Andreas! Bineinteles ca voi vedeti in asta "old calendar ecumenism", la fel cum si pe Sfantul Ioan Maximovic (care a avut anumite greseli eclesiologice) nu'l considerati Sfant!

    IPS Kalist, alt parinte cu viata sfanta nu are de a face cu asa-zisa "erezie chiprianita", el crezand ca noii-calendaristi nu au har!
    Nu stiu ce profetii a facut parintele Epifanie Chernov! Despre el stiu c'a avut viata sfanta! Doar atat!
    Personal nu sustin teoria "jurisdictiei imaculate" adica "doar noi suntem biserica" si toti ceilalti sunt in afara ei!

    Trebuie sa fim consecventi atunci cand afirmam ca Hrisostom al Florinei a fost "eretic"! De ce zic asta? Pentru ca daca el ar fi fost "eretic", atunci dragul meu Ioan, toate Bisericile au cazut, ROCOR, Serbia, Ierusalim, autonomii din Bielorusia si Ucraina, toti, inca din 1924, vazand ca ei n'au intrerupt comuniunea cu noii-calendaristi si cu serghianistii!

    RăspundețiȘtergere
  32. Maica Domnului cu toata suflarea de Hristos cugetatoare.

    Parintele Sotirios Hadgimichael inca mai traeste si inca mai ia parte la sfintele laude in parohia Sfintilor Constantin si Elena din Birmingham- cartier Erdington UK; acolo unde si ava Epifanie fu facut schimonah . Mereti acolo de intrebati...are 86 de ani. Mai multe detalii pe noul website facut de ieromonahul Sosomenos care va aparea curand pe pagina sinodala pe "British islands".
    ia trageti o fuga de va interesati cu traditia vorbita a bisericii.
    Domnul cu voi uubitilor.
    ioan balbaiciosul

    RăspundețiȘtergere
  33. Doamne mantuieste pe cei bine credinciosi!

    ........................................ .........................
    Si in conluzie domnule vasile, eu personal CRED intr-o "juristictie imaculata" ( UNA SFANTA, SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA BISERICA) si iarasi cred ca toti si toate ce nu sunt in EA, sunt in afara Ei. E UNA SI E SFANTA! Si tot ce scrie la Sfantul Crez.
    cam atat draga domnule
    Dumnezeu sa ne tie in paza.
    balbaitul cu ale lui fixuri va cere iertare

    RăspundețiȘtergere
  34. Domnule Ioan, cred c'ati auzit de schisma din Antiohia de pe timpul Sfantului Meletie. O parte bin Biserica a luat partea Sfantulu Meletie, cealalta a luat partea lui Paulin. Sfantul Vasile cel Mare a fost de partea unora, Sfantul Atanasie cel Mare de partea celorlalti. Mergand strict pe logica, ori Sfantul Atanasie a fost schismatic, ori Sfantul Vasile cel Mare! Ori unul avea har, ori celalalt!
    Te las pe tine sa'mi zici cine si cum, la fel cum ai facut si cu schisma din 1937!


    Cat despre parintele Epifanie si cele graite despre el, am citit viata lui. Domnul Antoniou Markou zice ca parintele Epifanie s-a intalnit cu Sfantul Mitropolit Filaret in Europa si si-a dat seama de ecumenismul acestuia.
    Ei bine, o minciuna mai mare ca aceasta nu se poate! Sfantul Mitropolit Filaret a fost impotriva ecumenismului, a fost impotriva comuniunii cu noii-calendaristi, a fost impotriva serghianistilor de la Moscova si in general impotriva modernismelor. Mai mult, fiind un om al rugaciunii, Dumnezeu l-a proslavit prin Sfinte Moaste!
    Sfantul a murit ca un mucenic fiind otravit de catre oamenii care'si doreau unirea ROCOR-ului cu Moscova.
    Sfantul Mitropolit Filaret si-a dorit unirea vechilor-calendaristi greci, care dupa 1974, toti marturiseau oficial ca noii-calendaristi nu au har. Dar datorita "Old-calendar ecumenism" vazut de unii, uite ca cele 2 parti nu s-au unit, din pacate!
    Intelegi acum pozitia mea? Poate'mi vei spune de ce nu a rupt Vladica comuniunea cu Antonie de Geneva sau despre raspunsul dat mateitilor in 1976. Parerea mea este ca nu pot judeca un astfel de om, de sfant, date fiind vicesitudinile vremii.
    Pe Vladica il durea foarte mult atitudinea unora dintre ierarhii sai, mai ales cea a lui Antonie al Genevei. Mai mult, in sinea sa, a fost de acord cu ce s-a intamplat in 1976. Dar nu cred ca avem noi taria de a judeca un asemenea ierarh intr-o asemenea pozitie!

    De facut schisme si sinoade noi e foarte usor, dar ce greu este sa te unesti inapoi!

    Cred c'am pus destule intrebari, despre Sfantul Ioan, Vladica Matei si Serafim; acum sa vedem ce va raspunde domnul Admin sau eventual dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere
  35. Ma uitai dupa asa zisa schisma shi poate ma luminezi matale d'le Vasile.
    Odata se zice la viata dansului:
    1):
    "Atunci şi Sfîntul Meletie s-a întors din surghiun în Antiohia, dar a găsit Biserica dreptcredincioşilor despărţită în două - pentru că o parte, mai înainte de venirea lui, alegînd la episcopie pe Paulin, preotul cel pomenit mai sus, s-au despărţit de cei ce aşteptau întoarcerea lui Meletie. Aceia se numeau paulieni, iar ceilalţi meletieni, mai ales cei ce se întorseseră de la eresul lui Arie la dreapta credinţă, prin învăţătura Sfîntului Meletie. Pe care paulienii nu-i primeau întru împărtăşirea lor din două pricini: întîi că erau botezaţi de arieni iar al doilea că Sfîntul Meletie era ales de arieni, la arhiepiscopia Antiohiei. Cu toate că amîndouă părţile acelea păstrau credinţa cea adevărată, totuşi, pentru nişte pricini ca acestea se despărţiseră. Venind sfîntul, se îngrijea pentru pacea bisericească, adică cum ar putea iarăşi să unească turma cea despărţită. Însă episcopia lui Paulin nu o lepăda, ci o cinstea, fiind acela blînd şi cu inima smerită şi singur povăţuia turma cea nouă, de la arieni, la dreapta credinţă"

    Apoi draga prietene tot despre aceeasi chestiune se revine cu:
    2):
    " Sfîntul Meletie s-a întors iarăşi în Antiohia, la scaunul său, a treia oară, iar între credincioşi se făcea dezbinare, pentru cei doi arhierei, Paulin şi Meletie, unii ţinîndu-se de cel dintîi, iar alţii de celălalt, înstrăinîndu-se unul de altul. Sfîntul însă punea multă sîrguinţă ca desăvîrşit să facă pace între dînşii. În acea vreme, drept credinciosul şi de Hristos iubitorul împărat Graţian a dat împărătească poruncă în toată stăpînirea sa, să se ia biserica de la arieni şi să se întoarcă dreptcredincioşilor. Cu acea împărătească poruncă a venit în Antiohia un boier, anume Sapor.Atunci, Sfîntul Meletie a grăit episcopului Paulin, fiind de faţă acel boier: "Deoarece şi mie mi-a încredinţat Domnul grija pentru oile acestea şi tu ţi-ai separat o parte dintr-însele, deşi oile nu se deosebesc între ele, avînd dreapta credinţă, deci, să unim turma, o! prietene, şi să depărtăm gîlceava pentru întîietate. De aici încolo vom paşte împreună oile cele cuvîntătoare, purtînd grija de obşte pentru dînsele. Iar dacă scaunul naşte gîlceavă între noi, mă voi sîrgui s-o pierd, pentru că voi pune pe prestol dumnezeiasca Evanghelie şi voi face ca amîndoi să şedem de părţile Evangheliei. De voi sfîrşi eu mai întîi viaţa vremelnică, vei paşte turma tu, singur, prietene. Iar de se va întîmpla sfîrşitul tău mai întîi, eu singur, după puterea mea, voi avea grijă de oi".Acestea cu dragoste le-a spus înainte Sfîntul Meletie, cel mai blînd dintre toţi. Dar Paulin nu s-a învoit la aceasta. De aceea boierul Sapor a înştiinţat pe împărat şi, prin poruncă de la dînsul, a luat Biserica Ortodoxă precum şi celelalte biserici de la arieni şi le-a dat Prea sfinţitului Meletie. Paulin a rămas păstor numai pe acele oi, pe care de la început le-a deosebit pentru el."



    Draga domnule. Schisma Paulina nici nu exista. Dar daca pentru dumneavoastra este, argumentati intr-un raspuns urmator ca tare's curios!
    balbaitul

    RăspundețiȘtergere
  36. @Vasile Sf Serafim Rose a fost botezat prin cufundari ,vrajeala cu mirungerea e pentru a ii ameti pe ushratici,sant si multe alte tampenii bagate de eretici in carti cu viata sfantului !! AJUTOR:dati ne adresa episcopului Diomid din Rusia care l a dat anatemei pe patriarh!!(ioanvirgilsavu@yahoo.com)santem mai multi care nu am gasit de cativa ani duhovnic adevarat in Romania!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Căutaţi duhovnic ortodox (bineinţeles după principiile dumneavoastră) sau vă referiţi la un bun doctor şi povăţuitor sufletesc?

      Ștergere
    2. bineinteles ca mi caut duhovnic ca si dvs dupa aceleasi idei propriii ! ideile mele le am format dupa cele ce am citit in istoria Bisericii !!un bun doctor si povatiutor sufletesc fara dreapta credinta ce fel de doctor sufletesc poate fi? pentru mine e un zero duhovnicul fara dreaptacredinta!

      Ștergere
  37. am o intrebare pentru admin sau cei care scriu aici comentarii de pe stil vechi , io nu-s lamurit din ce am citit , adica voi spuneti ca cei de pe stil nou nu au nici o sansa sa se mantuiasca , indiferent de ce fapte fac ? multumesc anticipat pt raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este ,de asta a plecat parintele Nichita,se straduiau degeaba...credeti-ma

      Ștergere
  38. Mai nou cei pe "nou" sunt catolici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai rau. Cel putin la catolici, ce'i in gusa si'n capusa; la cei pe nou, marfa pur catolica, in ambalaj ortodox.

      Ștergere
    2. Spune-i unui baltic ori unui rus ca tii Craciunul pe 25 Decembrie, imediat te va intreba: "esti catolic?" Si pe buna dreptate
      http://miriamturism.wordpress.com/2013/02/09/boboteaza-la-apa-iordanului-2013/

      Ștergere
    3. La ce mănăstire slujește părintele Nichita?

      Ștergere
    4. Undeva la o mănăstire lângă Vaslui. Dacă chiar vă interesează, vă dau detalii pe Facebook: Vlad Celmic

      Ștergere
  39. ce mai face parintele Nichita?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. f bine merg frecvent la slujbele lor.....e diferit

      Ștergere
  40. Stilistii sunt schismatici(iar o parte paraschismatici)si eretici.Calendarul nu e dogma,desi schimbarea sa e necanonica si antiliturgica.Schisma inseamna ruperea de Biserica Canonica.In schisme si secte NU EXISTA HAR.

    RăspundețiȘtergere
  41. Prefer să discutăm pe Facebook, deoarece îmi este mai uşor. Contul meu este Vlad Celmic.

    RăspundețiȘtergere